Last day in Bangkok! (By VauCha)
16 december 2008 - Bangkok, Thailand
Vandaag was onze laatste dag in Bangkok. We zullen vertrekken met de nachttrein naar Chang Mai. (over 30 minuten..) Vandaag hebben we een super leuke dag gehad. We zijn per Tuk-tuk de hele stad rondgereden door.... We noemen hem: hab (uitleg; Ihad was een taxichauffeur uit Egypte die ons ook een hele dag heeft rondgereden...) We hebben alle highlight van Bangkok gezien (inclusief alle winkels waar onze Ihab commissie voor krijgt indien hij klanten aanleverd! ;-) We zijn bij de liggende massief gouden Boedah geweest, tempels gezien, Golden mountain. Vaughin heeft vrienden gemaakt. Op het einde van de dag heeft Vau zijn "custom made" pak op kunnen halen! Nice! Foto's volgen aangezien we hier naar alle waarschijnlijkheid niet normaal kunnen uploaden.
Na ons leven meerdere malen gewaagd te hebben in de tuk tuk,.. zijn we vol bepakt richting station (over het spoor, nog een leven gewaagd....) GELOPEN!!! En we kunnen jullie vertellen dat dat pas echt een avontuur was! We hebben steegjes en straatjes gezien waar nog nooit een toerist geweest is! (Aan de reactie van de mensen te merken dan...) Al met al veilig op het station aangekomen,,.. en nu klaar voor de "Nighttrain to come"!
Tot snel weer! Morgen volgen de foto's!
Zoals we hier zeggen:
Sa Waa Dee!
XXXVauChaXXX

Wat fijn dat jullie je zo vermaken! En echt erg leuk om zo jullie avonturen te volgen!
Ben benieuwd naar de foto's, zal morgen weer ff kijken!
Have fun!
Sa Waa Dee
x Micha
Wat spannend allemaal!
Moeten we ons nog ongerust maken??? Ha ha!!!
Hopelijk een fijne treinreis gehad en ik zie de foto's tegemoet! Leuk hoor!
Dikke kus en een fijne reis verder....
Jullie moesie! SA WAA DEE!
te gek zeg, dat jullie dit met zijn tweetjes doen. Kreeg net pas een hyves bericht dat jullie zijn vertrokken.. Zo stoer, super. Ik dacht nog aan je cha,van oh we moeten echt even afspreken. Maar je bent er niet...snif...
Beleef een fantastische tijd samen, en geniet er van, ik ga jullie zekers volgen. Ik vind het ook echt iets voor jullie... Dikke kus van anita
Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin. Maak er verder een mooie reis van, we blijven jullie volgen! eneuh... pas op met die TUK TUKS!!
Groetjes uit het koude Nederland... Menko en Wridzer
Geweldig wat jullie allemaal doen, maar wees voorzichtig.
Leuke foto's. Ik zal morgen weer ff kijken.
Fijne treinreis verder en genietze.
Dikke kus, Sa Wa Dee.
Mam
Wat leuk jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Valt me wel een beetje tegen van je Vau, je bent nog steeds wit.. ;-)
Sa Wa Dee? Ik kan het wel zeggen, maar dalijk scheld ik iemand uit ofzo. Dus ik hou het maar bij... Greetz! Veel plezier in de jungle. Vau Tarzan, Chahinda Jane.
Helie
PS: Wisten jullie trouwens dat Vaucha geen unieke naam is? Er blijkt een gast in 1920 in Amerika zo geheten te hebben.
Dit was het nutteloze feitje van de dag.
Ik lees jullie berichtje en email nu pas, terwijl jullie vast liggen te pitten in de trein!!
Custommade pak voor Vaughie? Robbadob styley! Ga je daarmee de rimboe in?!
Kus van Fitna en slobber van Moby
-x
Groeten uit Vianen!!
Ben benieuwd hoe de jungletocht verloopt. Broekpijpen in de sokken he! ;-)
Wist je dat:
Voeten zijn een 'onedel' lichaamsdeel. Het wordt als zeer onbeleefd beschouwd bij het zitten de benen (voeten) naar iemand te wijzen. Probeer dit te voorkomen. Het hoofd daarentegen wordt beschouwd als heilig, daarom mag men nooit het hoofd van een Thai aanraken en ook kinderen niet over hun bol strijken.
Het publiekelijk tonen van affectie voor je partner is onbetamelijk, zelfs zoiets gewoons als het vasthouden van elkaars hand zal zelden worden gezien. Misschien dat dit niet helemaal overeenkomt met recente ervaringen van Thailand bezoekers.
Maar bedenk dat wij meestal in toeristische centra of grote steden vertoeven waar de omgangsvormen, ook tussen Thai, inderdaad wat losser zijn geworden maar dit geldt zeker niet voor het Thaise platteland waar nog steeds het overgrote deel van de bevolking woont.
De uitdrukking "mai pen rai" ("maak je niet druk") drukt het algemene gevoel uit dat je van het leven dient te genieten en problemen en tegenslagen niet al te zwaar moet opnemen.
Thais waarderen humor maar staan gereserveerd tegenover luidruchtig gedrag. Het hoogste devies luidt: altijd glimlachen en vriendelijk zijn, ook als men niet in de stemming is. Ergernis, ongeduld of kwaadheid dienen niet getoond te worden...