Jungle Tour! (By VauCha)
20 december 2008 - Chiang Mai, Thailand
Zitten we fris en fruitig aan het ontbijt, komt onze gids al een uur te vroeg binnen. Hij vroeg ons om onze paspoorten zodat hij ons alvast kon registreren en hij zou zo terug komen om ons op te halen.....Vau,.. Weet jij nog hoe hij eruit zag??? Cha... heeft hij zich wel gelegitimeerd???? eeeehhhh.... Nee! Oeps....
Anderhalf uur later.... Nog geen gids... de stress begon al aardig toe te slaan. Superwomen en Batman wisten hier (nog) geen raad mee! hahaah... Wij toch maar even nagevraagd bij de receptie. Gelukkig "no stress" het is vrij normaal in Thailand. Ook hier hebben ze moeite met op tijd komen! Toch waren we opgelucht toen hij met zijn Pick Up aan kwam zetten! Chai was de naam van onze gids!
We werden opgehaald bij ons hotel. In de Pick Up zaten onze mede-jungle-gangers al op ons te wachten. 3 Engelse meiden en 2 nederlanders. (1x V + 1x M) genaamd Lytske en Stefan. Eerst werden we gedropt bij een Vlindertuin... Heeeeeeeeel mooi. NOT. Daarna naar een hele lokale markt waar onze gids nog wat boodschappen moest doen voor onze jungle-meal! Met lokaal bedoelen we: gefrituurde wormen, gebakken kakkerlakken en krekels, kippen met/zonder kop, kuikens op de BBQ etc etc... Lekkah! ;-/
Dooor naar de jungle!
Eerst een geweldige toch gemaakt zittende op de rug van een olifant met z'n tweetjes! Echt super lieve en leuke beesten! We konden banaantjes voor ze kopen en deze tijdens de rit aan ze voeren.
Bij de rivier werden ze losgelaten en gingen wij te voet verder. Met een metalen kooi werden we naar de andere kant van de rivier geslingerd! (Bij gebrek aan lianen moest het maar zo! Wooaaaawaaaaaaa)
Het werd een lange en zware tocht die bestond uit alleen maar klimmen! Loodrecht omhoog met onze rugtassen op. De engelse meiden hadden het bijzonder zwaar en waren blij dat zij een kortere tocht dan wij gingen maken. Met Lytske en Stefan hadden we al snel een leuk contact. Cha was snel haar superwoman krachten verloren en bedacht zich dat ze toch echt weer meer moet gaan trainen!!! Gelukkig de hele tocht goed kunnen volbrengen zonder "stapfouten" gemaakt te hebben, want dan heb je ECHT een probleem! Balanceren op ca. 20 cm met de afgrond naast je! Palmbomen en bananenbomen wisselden mekaar af. Ontzettend mooie uitzichten! De losgelaten olifanten kwamen we onderweg nog tegen.
Eenmaal aangekomen voor de eerste nacht in de "Shan village" waren we moe maar voldaan. We sliepen in een bamboehut op houten palen met een uitzicht over de jungle aan de rand van het dorp waar slechts 100 mensen wonen. Wat een bijzondere ervaring. Kippen, varkentjes, hondjes met puppies, katten en koeien lopen los rond in het dorp. Als ze honger hebben slachten ze iets. Kinderen spelen daar, gaan niet naar school. Ze leven er geheel zelfstandig van hetgeen de jungle hen biedt. Op een paar simpele boodschappen na. Eens per week gaat een jonge man richting Chiang Mai om het hoognodige op te halen uit de stad. Douchen doe je onder een tuinslang welke is aangeloten op de rivier.. (alleen koud dus... brrrrr...) en naar het toilet gaan betekend hangen boven een gat in de grond en naspoelen met een pannetje rivierwater! De gids heeft voor ons gekookt en het was heerlijk. In de bamboehut werd gewoon een vuur gestookt! De simpele versie van de openhaard! hahaha.... We hebben gezellig spelletjes zitten doen en er was een slecht gestemde gitaar waar Vau een paaaar zuivere noten uit heeft weten de krijgen. Voldoende om samen een paar leuke liedjes te zingen! Super gezellig allemaal!
De nacht; Lig je dan, op een matje niet dikker dan een placemat! Een paar zeer stoffige dekens over je heen... en dan maar maar hopen dat al het "overige uit de jungle" onder je dekentje vandaan blijft!!! We hebben redelijk geslapen na voldoende "chang" biertjes gedronken te hebben!
We werden wakker met een goed ontbijt! Toast, een ei, meloen en annanas! Echt Jungle ontbijtje! The best annanas ever!!! Engeland was 's morgens vroeg al vertrokken,... en we gingen met z'n vieren en Chai nog verder de jungle in.....
De begroeing werd dichter en dichter,... het lopen werd steeds lastiger. Gelukkig hoefden we niet veel meer te klimmen. Het werd allemaal nog mooier! We overkruisden de rivier telkens weer. Kwamen onderweg tricky bamboe bruggetjes en mooie watervallen tegen! Chai heeft ons veel geleerd over het gebruik van vanalles in de jungle. Halverwege de dag heeft hij onze "borden" gemaakt van een stuk bamboe, deze hebben we later gebruikt voor onze lunch. Rivierwater werd opgewarmd in een stuk bamboe in het vuur, wat we nodig hadden voor onze "thaise-Unox-noodle soup"! Hahahah... dat heeft de jungle dan weer niet kant en klaar! Verder lopen maar weer! Aangekomen bij een grote waterval vertelde Chai ons dat we hier gingen overnachten! Ondanks de temperatuur van het water (brrrrrr...) hebben de Hoenies toch nog gezwommen!!! Met andere woorden; "je moet toch ergens douchen"!! Het dorp waar we deze nacht gingen slapen bestond uit 2!! huizen. Jipsingboertange is hier groooooot bij! Na gegeten te hebben hebben we lekker bij een groot kampvuur aan de rivier gezeten. We hadden ietwat moeite met de hardhandigheid waarop er omgegaan werd met de pups die er rond liepen... (we hebben ze stiekum onze balletjes uit de soep gegeven...) Moby je bent echt een verwende daggoe! hahahahaah.... Er werd 's avonds muziek voor ons gemaakt op een 3 snarige gitaar en een bamboefluit! Er werd gedanst en Vau deed zijn immitatie van MC hammer/ vanilla Ice nog even! hahaha... (PS; deze doet hij jullie niet voor!)
Slapen werd inmiddels steeds lastiger,... koud koud koud... en de placemat had ruimte gemaakt voor een servet! Althans zo voelde het! Dammn, wat kunnen hanen kraaien zeg! De hele nacht door!!!
De volgende morgen stond het zelfde ontbijtje alweer voor ons klaar en vertrokken we op tijd uit het dorp. Na een wandeltocht van 3 uur kwamen we bij de rivier waar we gingen raften! Wat is dit gaaaaaaaaaf!!! Het ging er flink ruig aan toe!! De jungle tocht werd afgesloten met een bamboevlot tocht. Ook leuk maar een stuk minder spectaculair! Wat een ervaring allemaal! Geweldig!!! Uiteraard zitten we nog vol verhalen, maar deze vertellen we jullie graag als we weer terug zijn! We zijn met de truck weer teruggebracht naar ons hotel. We moesten afscheid nemen van Stefan en Lytke. Na zulke intensieve dagen met elkaar best vreemd.....
Net hebben we weer heeeeeeerlijk WARM gedoucht (hmmmmmmmmm) in ons hotel en net uitgebreid uit eten geweest voor 2 hele euro's! hahahaha... (en dat is INCLUSIEF fooi!!)
Morgen weer richting Bangkok en door naar het zuiden waar wij kerst en oud/nieuw zullen doorbrengen!
HELIO GEFELICITEEEEEEERD van ons!!!
Laterrrrrrrrrrrrrrsss
XXXVauChaXXX

Heel veel pleziertjes nog Batman en Superwoman!
Een dikke kus oet Grunnen!
Heel leuk ook om mee te blijven lezen. We denken aan jullie!!!
Het gaat supergoed hier allemaal. Moby is sinds gisteren bij mij thuis en ze ligt nu uit te maffen van een toch door de jungle van Leeuwarden ;) Het hondje van mn huisgenootje heeft wel serieuse problemen, want Moby vermorzelt haar, maar ze overleeft het wel!
Zo te zien hebben jullie het erg naar je zin.
Hier ook alles prima. Saf is aan het werk en ik zit ziek thuis.
De Kerstboom staat nog...ondanks suicide Pepper. Hopen dat de boom het tot en met de kerst redt.
En leuke fotos!
We waren blij weer wat te lezen..na deze dagen!
Geniet van alle secundaire dingen weer!
Dikke tuut uit Roden
Geniet ervan!
Leuke foto's.
Dikke bossies en brassas.
Marilyn
X Saffie
Begon mij al ongerust te maken!!!!
Niet te vatten wat jullie mee maken, echt super allemaal!!!:-)
Dikke kus uit Winsum
Wat geweldig om jullie avonturen in het oerwoud zo te kunnen volgen! Indrukwekkende verhalen van ongetwijfeld nog indrukwekkender belevenissen... Ben nu al benieuwd naar de "live-stories".
Alvast fijne en goede kerstdagen gewenst en tot de volgende keer!
groeten van Marieke