Some "Thai" facts!

12 december 2008 - Bangkok, Thailand

Lieve mensen,
In 2006 hadden we een fantastische reis naar Egypte. Hier hebben we o.a. onze PADI gehaald, de piramides in Cairo bezocht, bedoeïene kennissen opgezocht in de woestijn, op kamelen gereden en nog veel meer…….
We hopen in Thailand minstens zo een fantastische reis te maken.
In ieder geval aan ons zal het niet liggen ;-)…….

Helemaal zonder verwachtingen gaan we natuurlijk niet naar Thailand.
We willen graag naar de bossen aan de noordkant en mooie duiken maken aan de zuidrand.
De rest laten we helemaal op ons afkomen……..We hebben er enorm veel zin in!!!!!
We proberen regelmatig de gebeurtenissen met jullie allen te delen!

Thailand here we come!!!!!!!!>………………. 

Het Phleng Chat is het volkslied van Thailand. Hieronder lees je de Nederlandse vertaling.
Volgens mij zijn het geen watjes….;-)…..dus euh…..RESTEPPA
En als je wilt proberen meezingen dan bedenk je de melodie er maar bij ;-)……
Leuke tip: Probeer het eens op de melodie van het Wilhelmus ;-)

Thailand omarmt in zijn boezem alle mensen van Thais bloed
Elke centimeter van Thailand behoort aan de Thais
Het heeft lang zijn onafhankelijkheid bewaard
Omdat de Thais altijd verenigd zijn geweest
Het Thaise volk is vredelievend
Maar ze zijn geen lafaards in oorlogsvoering
Ze zullen het aan niemand toestaan om hun van hun onafhankelijkheid te beroven
Ze zullen ook niet lijden onder tirannie
Alle Thais zijn bereid om iedere druppel van hun bloed te geven
Voor de veiligheid, vrijheid en vooruitgang van de natie.

Even wat feitjes…..

Als staatsvorm heeft Thailand een parlementaire constitionele monarchie (mooie woorden voor onze scrabbelaars ;-)) met een koning van de Chakri-Dynasty aan het hoofd van het land en een minister-president (Somchai Wonsawat is nu foetsie, vacature vrij ;-)) aan het hoofd van de regering.


In onze zomertijd is het in Thailand 5 uur uur later dan bij ons in Nederland; en in onze wintertijd 6 uur.

De Thais begroeten elkaar niet met handen schudden, zoals wij westerlingen, maar met een 'wai'; een combinatie van gevouwen handen en een hoofdbuiging. (Dus niet met een box ;-)…)

We horen snel van elkaar!!!!!